Вртић “1001 радост”
Улица: Струмичка 88а, Београд
Тел: 011/2895-120
Руководилац објекта: Јелена Андрић
Стручни сарадници:
Тања Матић – педагог
Анита Михајлов – педагог за физичко васпитање
Дубравка Кобац – логопед
Јована Јовић – социјални радник
Алма Ангелески – сарадник за унапређивање превентивне-здравствене заштите
Павле Василић – нутрициониста
„Еко-школа“
Актуелна прича о реновирању нашег вртића школске 2012/13. године, подстакла нас је да заједно са децом размишљамо какав бисмо вртић желели. Дечија интересовања послужила су нам као иницијална каписла да кренемо у реализацију пројекта и остваримо нашу визију, визију „еко вртића“.
Циљ нам је да развијамо еколошку свест и важност животне средине код деце предшколског узраста, као и да им омогућимо да кроз практичне примере науче да воле, поштују и чувају природу.
Трајање и осврт на процес кроз који се прошло – активности, радионице, игре, довело је до сaдашњег умрежавања свих преосталих радних јединица наше предшолске установе у циљу развијања Еко-школа. Такође, важно је напоменути да сам процес траје 12 година и као такав и даље имлементирати у будућности.
Кроз активне методе рада (истраживање, праћење, посматрање, вербална дискусија, демонстрација уочавања опажања, комбиновања) дошло се до пуног изражаја, испољавања како индивидуалних, тако и групних потреба деце.
Такође, треба напоменути и смену генерација у просеку на годишњем нивоу, око 120 нових породица које се сукцесивно укључују у Еко-школу. Осим тога, оно што је кључно јесте да смо ми први вртић у Србији, тј. носиоци зелене заставе еко-школе, као и реализатори посебног програма признатог од М.П. и Т.Р. за предшколски узраст (3-7 год.).
Оваквим радом који изискује велико и професионално ангажовање васпитача, међусобну размену искустава у тиму, аутентичности, показао се у раду као добар пример у пракси за један дужи период. Као крајњи продукт, вођен дечијим интересовањима, јесте едукативна „Еко патрола“, коју сачињавају деца нашег вртића (посета и обука деце других вртића). Даљи очекивани ток би био (све узрасне групе вртића) подељен на области: вода, ваздух, земља, сунце. Ове области би се реализовале периодично (тромесечно). Наравно, све то кроз интеракцију целокупног особља вртића, других радних јединица, као и културних и јавних институција.
Закључак о томе шта се постигло (резултати, добити за дете) и шта се планира даље: током реализације теме, сва деца су била активни учесници према својим жељама и интересовањима. Реализацијом прве фазе овог пројекта, деца су стекла нове појмове о свету екологије, показала значајну мотивацију да учествују у активностима, као и велико интересовање за даље едуковање у области екологије.
Добити за децу и родитеље
Да уочавају промене,
Да критички размишљају и бирају,
Да уочавају и решавају проблеме,
Да буду брижни и одговорни према другима, природи и локалној средини,
Да активно уче и стално стичу путем игре нова знања о свету који их окружује – „дете учи оно што игра“
Ако узмемо у обзир да породица има највећи утицај на децу и да су они најважнији васпитачи, омогућили смо им да учествују током имплементације читавог пројекта, што деци још више значи да заједно са њима уживају у екологији, као и да дружење родитеља међусобно кроз радионице, слободне активности, излете, посете друштвеним институцијама доведе до сјајних резулатата и завршених задатака (родитељ – помоћни васпитач).
Добром комуникацијом васпитач – родитељ, остварили смо реализацију свих асктивности на најбољи могући начин, а веома успешно и реализовали постављене задатке.
РЈ „1001 РАДОСТ“
Координатори Еко-школе:
Верица Момчиловић
Анђелка Милошевић
Све активности у вези са овим пројектом, како на нивоу нашег вртића, тако и на нивоу целе установе можете погледати на линку: ЕКО-ШКОЛА ВРТИЋ „1001 РАДОСТ“.