Тим за заштиту од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања

КОРАЦИ ΠОCΤУΠАЊА У CИΤУАЦИЈИ CУMЊE ИЛИ ДEШАВАЊА HАCИЉА
КОME CE ОБРАΤИΤИ?

У CИΤУАЦИЈИ ΠОCΤОЈАЊА CУMЊE ИЛИ ДEШАВАЊА HАCИЉА ΠРИЈАВЉИВАЊE CE ОДВИЈА CЛEДEЋИM РEДОCЛEДОM:

Информација о постојању сумње или дешавању дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања даје се путем Обрасца за пријаву насиља, злостављања и занемаривања који се може преузети у сваком вртићу или са сајта установе www.cikajovazmaj.rs.
Пријава се доставља лично Тиму за заштиту од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања – вртић „Чика Јова 3мај“ 1 ,управна зграда, ул. Саве Шумановића 1, од 7 и 30 до 15 часова, телефон 011/3975-627.
Тим за заштиту од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања организује консултације у установи, обавештава директора, и по потреби предузима заштитне мере према детету, мере према запосленом, информише родитеље и надлежне службе.
Тим за заштиту од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања прати реализацију и ефекте предузетих мера и по потреби обавештава подносиоца пријаве, директора и надлежне службе.


Дете и позитивна дисциплина

Учење дисциплини је учење детета животним вештинама, одговорном понашању, поштовању, али и личној  аутономији. Да би дете могло да се понаша као одговорно биће оно мора постепено да превазилази  усмереност на себе и задовољавање својих потреба по принципу сада и овде, те да почне да уважава људе  и друштва у којим живи.

Златна средина  између строгоће и попустљивости
Већина понашања потиче из односа са заначјним другим особама. Овим упућујемо на значај квалитета комуникације са дететом као основом за:
-учење животним вештинама које су у складу са личном и доборбити других
-развијање аутентичне, креативне, аутономне личности
-стварање  демократске личности.

Родитељ, старатељ, може бити у исто време и благ и одлучан!
Децу не подучавамо само у критичним моментима, већ смо у сталном процесу “на дуге стазе”!
Могуће је без награда и казни!
Рачунамо на лични осећај моћи и аутономије детета и не покушавамо да га “победимо”!
Не морамо да терамо децу да се понашају из страха или зарад одобравања других, већ из осећаја припадања и своје способности!

«…Одакле идеја да ће се  деца понашати добро, ако се пре тога осећају лоше?…»  (Џејн Нилсен)

Имајте реална очекивања
Понекад проблеми настају зато што очекивања у вези са понашањем деце нису реална.

Будите им пример
Један од начина како деца уче јесте посматрањем других.  

Не морате да кажњавате-подучавајте
Због казне деца могу да се осећају лоше и  да реагују из страха. 

Уместо похвала и награда-охрабрујте             
Могуће је да дете постане зависно од награда и мишљења других уз интензивно коришћење награда и похвала. 

Поставите границе
Треба издвојити понашања која сматрамо пожељним и њих учвршћивати и исто тако, издвојити непожељне облике понашања и на њих конструктивно реаговати.

Понудите избор
Кад год је могуће, понудите детету да изабере између других облика понашања.

Скретање пажње
Примењује се у ситуацији када се дете неприхватљиво понаша покушајте да његову пажњу фокусирате на нешто што ће довети до прекида непожељног понашања.    

Дете ствара слике на основу изговореног  
Ако кажете: Немој да скачеш по бари!, ствара слику баре и скакања. Зато, можете рећи: Прескочи бару!

Позитииван тајм-аут  и тајм-ин                
Тајм аут може да буде охрабрујућ. Зовемо га позитивни тајм-аут. У ситуацији када се ”инцидент догоди” (дете се расплаче, разљути…) не помаже објашњавање, убеђивање, поређење, критиковање, уцена.  Деца треба да имају прилику да се ”охладе”  да се осећају боље, јер то их мотивише да буду бољи. Тада наступају објашњење и договор.

Помозите али када је потребно
Сваки пут када покушавамо непотребно да спасемо децу, или све поправимо у њихово име, одузимамо им прилику да развију веру у сопствене способности.

(прилагођено из «Пошаљимо ћошак у ћошак или зашто тајм-аут није ефикасан,» Жане Ердељан)

У предшколству више не говоримо о насиљу међу децом, већ о вршњачким сукобима, конфликтима, агресивном понашању.


Дигитално насиље и деца

Дигитално насиље и злостављање је злоупотреба информационих технологија која може да има за последицу повреду друге личности и угрожавање достојанства и остварује се слањем порука…..
***Наставак текста у линку у наслову***


Дискриминација није опција

Шта је дискриминација?
Изрази „дискриминација” и „дискриминаторско поступање” означавају свако неоправдано прављење разлике или неједнако поступање, односно пропуштање (искључивање, ограничавање или давање првенства), у односу на лица или групе као и на чланове њихових породица, или њима блиска лица……

(***Више о овој теми можете прочитати у линку у наслову текста***)