Говорни центри

Дете у предшколском узрасту свет доживљава као реално, стварно место. Одраста упијајући све садржаје из сопственог окружења. Нема искуство које имају одрасли.

Радознало је и спонтано, способно да мисли конкретно, те се осећа несигурно када улази у свет одраслих. Развијање говорно-језичких функција и културе један је од важних фактора за приступ у тај свет. Зато организовање, структурирање физичког окружења за подстицање говорно-језичког развоја и културе мора бити пажљиво испланирано, захтева писмено богату средину, интердисциплинарни приступ, разумевање индивидуалних разлика и нивоа развоја код деце. Деца почињу да разумеју окружење, свет око себе кроз процес физичке интеракције са људима, предметима... Стичу знања кроз акције, уче чињењем.

Исхрана деце

  • О правилној исхрани деце брину нутриционисти-дијететичари и цео тим људи који ради на припреми њихових оброка
  • Сви енергетски, градивни и заштитни фактори су у оптималном односу за раст и развој одређеног узраста детета
  • За јеловнике се бирају намирнице које задовољавају високе критеријуме квалитета  с обзиром на осетљивост ове популације; сезонског су карактера што гарантује њихову природну зрелост и микробиолошку исправност
  • Хигијенско-санитарни услови складиштења и чувања намирница, као и припреме оброка су на задовољавајућем нивоу
  • За све потребне информације можете се обратити стручној служби за исхрану на телефон: 3975-627
Опширније...

Шта игра значи за дете?

Игра је стваралачка активност која произилази из унутрашње потребе детета. Она је сваки пут другачија и непоновљива. Игра је активност кроз коју се дете изражава и потврђује. Она омогућава детету да се развија складно.

 Кроз игру дете упознаје:

  •  своју околину
  • свет људи и њихове односе (испитује, уживљава се, замишља ¨као да¨, ¨кад би¨)

Кроз игру дете решава:

  • сукобе
  • своје страхове, проблеме
Опширније...

Како припремити дете за полазак у школу

Можете учинити за своје дете:

  • Информишите се о школи, учитељу, програму, боравку
  • Будите спремни да саслушате своје дете јер то је најконкретнији доказ поштовања
  • Разговарајте са другим родитељима о поласку у школу
  • Будите добар модел - ваше дете вас посматра, ви сте вашем, детету први и веома важан учитељ.
  • Ви можете креирати ситуације заједничког учења
  • Читајте свом детету
  • Охрабрите дете кад започиње нешто ново
  • Посматрајте своје дете као посебно - не поредите га са другима 
  • Истинска присутност је важна од количине времена проведеног са дететом
Опширније...

Развој говора

У развоју говора постоје велике индивидуалне разлике. Дете прву реч може да изговири са девет месеци, али и са две године, а да касније постигне нормалан говорни развој. Кашњење у развоју говора може бити, дакле, индивидуална развојна карактеристика, али и поремећај.

Опширније...

Савети логопеда

  • Ако се ваше дете претерано задржава на гестовима, показивању и мимичким облицима комуникације може успорити развој говора.
  • Треба говорити правилно, дете ће усвојити оно за шта је чулно, сазнајно и моторно зрело.
  • Говор треба да буде лакши и ефикаснији вид комуникације од других облика комуникације.
Опширније...