Предшколско дете током социјалног сазревања долази у прилику да говори пред групом. У почетку је то група вршњака из вртићке групе, јутарњи разговори у кругу где се препричавају доживљаји и размењују мишљења. То је сигурно и подржавајуће окружење, дете се учи да користи што потпуније и повезане реченице, да буде пажљиво и да слуша другаре, али и да буде саслушано кад пожели да говори.

А онда почињу наступи пред групом вршњака из других група, организована дружења, рецитовање, певање. Дете бива изложено другачијим реакцијама и проценама. Што се више приближава поласку у школу, број наступа расте – приредбе за родитеље, учествовање у приредбама где наступају и деца из других вртића. Окружење је све отвореније и то више није она сигурна средина вртићке собе и другара.

У објекту „Сестре Букумировић” се подржава међувршњачко дружење управо због богаћења социјалних контаката. Наменски се, током године, организују дружења на нивоу вртића која омогућавају различите врсте јавних наступа. Деца се навиквају да буду видљива и да је пажња током наступа усмерена ка њима. Само да споменемо: Јесењу параду, новогодишња дружења, Пролећни карневал, Светосавску прославу и друга окупљања осмишљена првенствено из поменутих разлога.

Веома је важно да деца од малена добију могућност да наступају пред публиком, како им касније у одраслом добу страх од јавног наступа не би ометао социјално функционисање. Неконструктивна трема, или страх од јавног наступа, је врста стрепње која се осећа непосредно пред одређену активност (одговарање, јавни наступ, такмичење и др.). Препознаје се према физичким или физиолошким симптомима као што су: подрхтавање гласа, црвенило лица, знојење дланова и др. Деца која имају трему се без тешкоћа изражавају када су у групи коју добро познају. Разлог је у томе што се у тој групи осећају прихваћени, а у групи непознатих људи се плаше да неће бити прихваћени.

У сусрет завршним приредбама, деца припремне групе су се ухватила укоштац са тремом. Да би се деци пружила подршка током јавног наступа, у четвртак 24. јануара 2019. године, васпитачи су организовали дружење са родитељима. Задатак за децу и родитеље је био да смисле једну тачку која може да укључује играње, певање, глуму или рецитовање; важно је да се на позорници нађу заједно и дете и родитељ и да изведу шта год да су припремили. Важност да дете на позорници буде са родитељем је двојака: дете присуство родитеља чини сигурнијим, а родитељ добија јаснију слику како се његово дете осећа током приредби које се приређују за родитеље.